9.12.04

Ongehoord

Net zo makkelijk om maar te beginnen met de albums die ik niet gehoord heb dit jaar, ondanks het feit dat ze me werden aangeraden door Mensen Die Het Kunnen Weten.
Mijn excuses. Ik zal het proberen zo snel mogelijk in te halen, en wie weet zou de ranglijst die ik de komende dagen hier neerpoot er wel heel anders uitgezien hebben als ik ze wél had gehoord. Misschien waren ze alle 6 wel in de Top6 gekomen.
Maar ja.
Een mens heeft maar 2 oren, een jaar heeft maar 365 dagen en daarvan slaap ik er ook nog eens meer dan 100.

De Sorry-lijst:
Phoenix - Alphabetical
Kanye West - The College Dropout
Fennesz - Venice
Bent - Aerials
Automato - Automato
Charlatans - Up at the Lake

Naast deze 6 zijn er natuurlijk nog hopen albums die ik niet gehoord heb het afgelopen jaar, maar waar ik me minder druk om maak. Omdat ze me niet aangeraden zijn door Mensen Die Het Kunnen Weten bijvoorbeeld. Of omdat ik er een track, een single of zo, van gehoord heb en op basis daarvan héél zeker wist dat het geen kanshebber voor het binnenkort hier te verschijnen lijstje kon worden. De nieuwe U2 en REM bijvoorbeeld, of die van Marco Borsato. Ook Embrace en Wilco heb ik vrolijk aan mij voorbij laten gaan. Ik heb wel wat beters te doen. De afwas bijvoorbeeld.

Morgen meer inleidende beschietingen. Bijvoorbeeld wie die Mensen Die Het Kunnen Weten zijn, en wat de Drol van het Jaar is geworden.
Vanaf volgende week: de Lijst.