27.12.04

3. Annie - Anniemal



Wat kan ik nog zeggen over Anniemal van Annie dat niet al eerder en beter is gezegd? Meer nog dan Girls Aloud was Anne Lilia Berge-Strand het lievelingetje van muziekminnend weblogland in 2004. Ik kan hier nogmaals wijzen op de knappe composities, de sexy stem, de hippe productie (van Richard X, moet u weten). Ik kan - heel rockistisch - zeggen hoe 'echt' de muziek wel niet is (want Annie verloor haar muzikale en levenspartner en verwerkte haar gevoelens in de liedjes op Anniemal). Ik kan gewoon zeggen: "Chewing Gum", "Heartbeat", "Me Plus One" - de nummers die in een eerlijke wereld het afgelopen jaar niet uit de hitlijsten te verdrijven waren geweest (en nu in plaats daarvan dan maar 'hits' waren op (mp3-)blogs en Soulseek, en desalniettemin bovenaan de song-jaarlijstjes terechtkwamen van zowel de pop-fundamentalisten als de oude indie crowd.
Ik kan het allemaal doen, maar wat heeft het voor zin? Als je Anniemal nu nóg niet gehoord hebt, kun je net zo goed doof zijn. Als je Anniemal wel gehoord hebt, maar het beviel je niet, heb je een hart van steen en water in plaats van bloed. En als beide bovenstaande zaken niet waar zijn, dan wéét je het allemaal al.

Popmuziek in 2004 = Anniemal

Website (Audio/Video: audio en video. duh.)