10.12.04

Met Dank Aan

Ik luister eigenlijk bijna nooit meer naar de radio. Vroeger was dat een belangrijke bron voor het ontdekken van nieuwe muziek. MTV is onherkenbaar veranderd. Ook dat was vroeger zo'n bron. Muziektijdschriften, ik zie er nog wel eens één in, maar de meeste leuke titels zijn verdwenen en met degenen die nog over zijn heb ik het al lang helemaal gehad.
Maar gelukkig hebben we tegenwoordig het internet.

Internet werkt anders natuurlijk, je moet zelf op zoek in plaats van dat het je voorgeschoteld wordt. Maar dat betekent nu ook weer niet dat je dus alle sites van alle bands in de wereld afmoet om te weten wie de leukste muziek maakt. Daarvoor hebben we de Mensen Die Het Kunnen Weten (MDHKW). Niet te verwarren met de Mensen Die Het Zouden Moeten Weten en de Mensen Die Het Denken Te Weten natuurlijk. Als je maar weet waar je de MDHKW kunt vinden, wijzen zij je wel weer op de leuke muziek.
Net als vroeger, maar dan helemaal anders.

Dit jaar verdienen een bedankje:
Mijn nieuwe collega's van De Subjectivisten, en dan met name Omar en Martijn.
Joris van Stereo nog maar eens (so good I linked him twice).
Mijn vrienden van het KinkAlternatief-forum, met name Bryan 'Outspan'.
En natuurlijk VPRO's 3voor12, met name JoB de Wit en de Luisterpaal.
De buitenlanders: I Love Music, NYLPM zijn oud en vertrouwd; Pitchfork was een stuk minder invloedrijk dan voorgaande jaren, ervoor in de plaats kwamen twee fundamentalistische uitdragers van popism: Enthusiastic but Mediocre (zelf net begonnen aan zijn Top100 van 2004 -alleen singles, zoals het hoort) en het onvolprezen Popjustice.
Allemaal hartelijk bedankt, keep 'em coming.